Kāpēc digitālais marketings ne vienmēr dod vēlamo rezultātu?

Ja Jūs vēlaties kaut ko pārdot Internetā – Jums ir jāveic darbības pircēju piesaistīšanai. Kāpēc dažiem tas izdodas labāk nekā citiem?

Ir daudz veidu, kā veicināt pārdošanu internetā, arī pilnīgi par brīvu.

Taču, parasti, tas ir ilgs un darbietilpīgs process. Ja vēlaties pārdošanas apjomus palielināt strauji – ir jāizmanto maksas digitālā mārketinga kanāli.

Bet, ne vienmēr investīcijas digitālajā mārketingā atmaksājas. Šis raksts ir par to, kāpēc tā notiek. Īsi, tēžveidīgi, bez lieka bla, bla, bla.

 

Kāpēc uzņēmumi un it īpaši privātie uzņēmēji baidās investēt digitālajā mārketingā?

Tāpēc, ka baidās zaudēt naudu, jo:

  • Nespēj identificēt cēloņsakarības (ja darīsim tā – rezultāts būs sekojošs), jo
  • Nemāk/nezina kā interpretēt datus, jo:
    • Nesaprot terminus, kuri tiek lietoti analītikas rīkos;
    • Trūkst zināšanu matemātikā un statistikā;
    • Līdz ar to nespēj pilnībā izmantot analītisko rīku sniegtās iespējas.

Bet, ja:

  • Jums ir nepieciešamās zināšanas matemātikā un statistikā;
  • Jūs pārvaldiet statistikas rīkos izmantoto terminoloģiju;
  • Jūs variet pilnībā izmantot analītisko rīku iespējas …

Tad:

  • Jūs saprotiet ciparus/datus;
  • Jūs spējiet pareizi interpretēt datus;
  • Jūs spējiet identificēt cēloņsakarības.

 

Un, ja Jūs spējiet identificēt cēloņsakarības – Jūs variet prognozēt savas darbības (reklāmu, postu, rakstu utt.) ietekmi uz pārdošanas rezultātiem.

Jums vairs nav bail zaudēt naudu investējot maksas reklāmās un jo vairāk Jūs ieguldiet – jo vairāk Jūs nopelniet.

 

Kāpēc Google, Facebook un Instagram u.c. reklāmas nestrādā vairumā gadījumu?

Ir skaidri jāsaprot, ka digitālajā mārketingā pārdošanu rada/veicina tikai un vienīgi:

Un viss.

Galvenā nozīme ir tam cik labi Jūs izprotiet savu potenciālo pircēju vēlmes un vajadzības un cik precīzi Jūs spējiet par šīm tēmām ar viņiem sarunāties.

Reklāmas platformai kā tādai (Facebook, Instagram, Google …) vai specifiskām zināšanām par šīm platformām ir otršķirīga nozīme.

 

Koncentrēšanās uz reklāmguvumiem par katru cenu

Ja arī digitālā mārketinga kampaņas rezultātā netiek noslēgti darījumi (precīzāk – Jūs nespējiet tos identificēt kā konkrētās kampaņas rezultātu) tā tomēr var būt pārdošanu veicinoša/atbalstoša.

Tiešā apmeklētāju plūsma (trafiks) uz mājas lapu neveidojas pats no sevis – tas ir Jūsu darbības rezultāts, tai skaitā Facebook, Google utt.

Tomēr analītiskie rīki ne vienmēr norāda reklāmguvumu avotu (ja novirzītājs netiek noteikts Google Analytics to uzrāda kā tiešo apmeklētāju plūsmu, kas principā ir maz ticama, jo kā gan viņi varēja “nosapņot” Jūsu vietnes adresi par to iepriekš neko nezinot).

Bet lietotāju ceļojums uz Jūsu mājaslapu un tālāk līdz lēmumam par pirkumu ir sarežģīts:

  • Lietotāji pārslēdzas starp mārketinga kanāliem (izmanto gan Facebook, gan Instagramm, gan Google search …);
  • Lietotāji, atkārtoti atgriežoties Jūsu mājas lapā, ne vienmēr izmanto vienu un to pašu ierīci (datoru, telefonu utt. un tāpēc tos ir sarežģīti identificēt);
  • Mārketinga kanāli ietekmē viens otra veiktspēju;
  • Visiem analītikas rīkiem ir ierobežojumi, piemēram Google Analytics nefiksē apmeklētājus, ja tie apmeklē Jūsu vietni no datora ar AdBlocker programatūru (AdBlocker izmanto apmēra 30 līdz 40 procenti interneta lietotāju).

 

Respektīvi – pircējs ir redzējis Jūsu reklāmu, piemēram, Facebook. Apdomājis piedāvājumu, nolēmis pirkt, bet pirkumu ir veicis no cita datora vai telefona vai pārlūkprogrammas …

Un Jūs nekad neuzzināsiet kura Jūsu aktivitāte, kurā mēdijā utt. šo viņa lēmumu ir ietekmējusi.

Onlain biznesa atslēga ir analītisko datu apstrāde, interpretācija un rezultātā iegūto atziņu ieviešana nākamajās digitālā mārketinga kampaņās. Un šis process nekad nebeidzas.

Katrā konkrētajā laikā, vidēji tikai 1 procents vietnes apmeklētāju ir gatavi veikt pirkumu.

Ja viena pirkuma ģenerēšana Jums izmaksā, piemēram 20 eur, tad, visticamāk investējot 30 eur arī tiks veikts tikai viens pirkums.

Google Analytics pārzināšana Jums nedod nekādas priekšrocības, jo:

  • Online analītika ir iemaņa, bet Google Analytics ir tikai rīks, kas tiek izmantots, lai šīs iemaņas īstenotu
  • Google Analytics Jums sniedz datus, bet datu analīze un interpretācija ir jāveic Jums pašiem
  • Jūs, nevis Google Analytics, definējiet KPI, digitālā mārketinga stratēģiju un nosakiet kā tiks mērīti rezultāti.

 

Respektīvi – rezultātu nodrošina Jūsu Google Analytics datu interpretācija, nevis Google Analytics dati kā tādi.

Google Analytics vai jebkuru citu Online datu apstrādes programmu lietošanu dažu nedēļu laikā var apgūt jebkurš, bet tas automātiski nenozīmē, ka spēsiet uzlabot savu online kampaņu veiktspēju.

Jo, ja dati netiks pareizi interpretēti – Jūs iegūsiet nepareizu priekštatu par notiekošo un sekojoši – Jūsu reakcija nebūs patiesajai situācijai atbilstoša.

 

Kāpēc reklāmguvumu optimizācija bieži vien nestrādā?

Digitālā mārketinga pamats ir datu analīze un interpretācija, bet reklāmguvumu optimizācija ir šīs analīzes un interpretācijas rezultāts.

Datu analīze un interpretācija ir kā gramatikas zināšanas un Jūsu vārdu krājums, bet reklāmguvumu optimizācija – kā šī vārdu krājuma un gramatikas pielietojums sarunājoties ar potenciālajiem klientiem.

Ja Jūs spējiet labi analizēt un interpretēt datus, bet esiet iesācējs attiecībā uz reklāmguvumu optimizāciju – Jūs variet sasniegt labus rezultātus.

Bet.

Ja datu analīze un interpretācija nav Jūsu stiprā puse – Jūs esiet nolemts neveiksmei.

Kas atšķir labu reklāmguvumu optimizētāju no slikta? Tas kā viņi apkopo un interpretē datus, lai veicinātu pārdošanu.

Tā pati situācija ir ar A/B testiem – jebkurš var apgūt kā tos veikt dažu stundu laikā, bet tas nenozīmē, ka šie testi sniegs pozitīvu rezultātu. Ja interpretācija neatbildīs patiesajam iemeslam – uzlabojuma nebūs.

 

Nobeigumā daži UX un Seo mīti

Mītu ir daudz un tie vairojas ar katru jaunu rakstu par UX un SEO, kuru autori nespēj kritiski analizēt informāciju, bet vienkārši pārpublicē citos rakstos minētos uzskatus un laifhakus (kas arī bieži ir pārpublicēti/kompilēti no citiem rakstiem utt.).

Apskatīsim tikai divus visizplatītākos, kas attiecas uz piezemēšanās lapu UX.

 

Augsts atlēcienu līmenis liecina par sliktu UX, kas savukārt ietekmē SEO

Interneta lietotāji ir ļoti nepastāvīgi un var aiziet no Jūsu vietnes dažādu iemeslu dēļ. Viens no iemesliem ir UX.

Taču viņi, iespējams, ir:

  • Vienkārši nepareizi noklikšķinājuši, piemēram – tāpēc, ka iepriekšējā mērķa lapa klikšķa brīdī vēl nebija pilnībā ielādējusies (CLS);
  • Vai arī viņi konkrētajā lapā jau ātri ir atraduši meklēto, kas liecina par labu UX.

 

Ja lapas apmeklētājs tajā ātri atrod meklēto – tātad viņa pieredze lapā ir ļoti laba. Un pat ja viņš aiziet neapmeklējot citas vietnes lapas, būtu muļķīgi Jūs vietni par to sodīt.

Respektīvi – atlēcienu līmenis ir apmeklētāja iesaistes rādītājs ar Jūsu vietni, bet tam nav gandrīz nekāda sakara ar UX.

Vai augsts atlēcienu līmenis noteikti nozīmē, ka konkrētajā lapā ir slikta lietotāja pieredze?

Nē.

Vai tas ietekmē atsauces uz šo lapu atrašanās vietu Google SERP?

Nē.

 

Attēli uzlabo UX

Tiek uzskatīts, ka katrā tīmekļa lapā ir jābūt attēlam (vismaz fona attēlam) neatkarīgi no tā vai tas kaut kādā veidā papildina pārējo lapā esošo saturu vai nē.

Tiek uzskatīts, ka attēli (to alt teksti) sniedz meklētājprogrammām vairāk informācijas un tāpēc tie var labāk/precīzāk indeksēt lapu.

Izmantot attēlus ir lietderīgi tikai tiktāl, cik tie papildina, ilustrē vai palīdz uztvert pārējo lapas saturu. Zemas kvalitātes vai nesaistīti attēli nekādā veidā neuzlabos lapas UX.

Īstenībā, pārāk daudz vai pārāk lieli attēli var negatīvi ietekmēt UX – kaut vai tikai tāpēc, ka palielina lapas ielādes laiku.

Atstājiet savu komentāru

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Pasūtiet savu WordPress vietni tūlīt!

Jo ātrāk sāksim – jo ātrāk Jūsu mājas lapa būs gatava!

Un Jūs kļūsiet pieejami arī Internetā!

lvLV