Kā palielināt vietnes apmeklētāju skaitu, optimizējot tās saturu
Lai palielinātu vietnes apmeklētāju skaitu, jau publicētā/esošā satura atjaunināšana ir tikpat svarīga kā regulāra jauna satura publicēšana.
Jau 2011. gada novembrī Google paziņoja, ka satura “svaigums” ir būtisks ranžēšanas faktors. Respektīvi – veicot dažas vienkāršas izmaiņas jau esošajā vietnes saturā, Jūs varat uzlabot savas vietnes rangu meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP – Search Engine Results Page) un, sekojoši – palielināt savas vietnes apmeklētāju skaitu.
“Svaiguma” potenciāls ir pat ļoti iespaidīgs – vairākos eksperimentos ir pierādīts, ka atsvaidzinot “vecos” rakstus/postus apmeklētāju skaitu var palielināt pat par 100% un vairāk.
Šajā rakstā apskatīsim kā optimizēt esošos rakstud/postus, lai nodrošinātu labāku redzamību SERP un līdz ar to palielinātu vietnes apmeklētāju skaitu.
Kas ir satura optimizācija?
Ar esošā satura optimizēšanu parasti saprot tā atjaunināšanu:
- Papildinot esošo saturu (pievienojot jaunas sadaļas un/vai palielinot tā detalizācijas pakāpi);
- Atspoguļojot tēmas izmaiņas/attīstību (jaunāko datu/atziņu/pētījumu pievienošana);
- Nomainot novecojušo saturu ar šobrīd aktuālo;
- Uzlabojot satura atbilstību meklēšanas nolūkam;
- Pievienojot jaunus, vērīgus citātus;
- Pievienojot jaunas saites/linkus (gan iekšējos, gan ārējos);
- Pievienojot un/vai nomainot un/vai optimizējot multivides saturu (info grafikas, video, bildes, podkāsti);
- Pievienojot jaunus atslēgvārdus;
- Apvienojot vairākus rakstus vienā;
- Izmainot virsrakstu, apakšvirsrakstus, meta aprakstus;
- Pievienojot strukturētos datus (Microdata/Schema markup), piemēram – atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem;
- Formatizējot tekstu ar nolūku atvieglot tā lasāmību/uztveri.
Satura optimizēšanas priekšrocības
Uzlabo SEO rangu
Ņemot vērā, ka satura svaigums ir vien no Google ranžēšanas faktoriem, uzlabojot satura atbilstību meklēšanas nolūkam vai tā uztveres vienkāršību, Jūs uzlabosiet arī tā vietu SERP.
Ietaupa laiku
Jauna raksta izveide prasa ievērojamu laiku:
- Jums ir jāmeklē jaunas tēmas un atslēgvārdi;
- Jums ir jāplāno atslēgvārdiem un tēmai atbilstošs saturs (virsraksts, apakšvirkstaksti);
- Jums ir jāmeklē un jāpārbauda datu avoti – gan pašam saturam, gan atsaucēm, citātiem …
- Jums ir tas viss jāsaliek kopā – jāuzraksta jauns raksts/posts;
- Jums ir jāatrod vai jāizveido saturam atbilstošas ilustrācijas, infografikas, video …
Pievienojot jau esošam rakstam vairāk dziļuma un skaidrības vai atjauninot faktus, vairākas no šīm darbībām izpaliek vai aizņem ievērojami mazāk laika.
Paaugstina vietnes autoritāti
Ja vēlaties attīstīt savu vietni un palielināt tās auditoriju, ir ļoti svarīgi tikt uzskatītam par autoritāti savā nišā.
Autoritāti var radīt parādot savu kompetenci. Un tas nozīmē, ka vietnes saturam ir jābūt aktuālam, nevis novecojušam, nepatiesam (uzskati, fakti un to interpretācija mainās), nemodernam …
Veido lasītāju lojalitāti
No lietotāja pieredzes viedokļa atjauninātam saturam ir daudz lielāka iespēja piesaistīt lasītājus nekā vecam, šobrīd vairs neaktuālam saturam.
Satura atjaunināšana palīdz veidot lielāku uzticību, jo tas parāda, ka ieguldāt laiku un enerģiju, lai sniegtu saviem lasītājiem aktuālu, noderīgu un patiesu informāciju.
Neviens negrib lasīt vecās ziņas.
Iegūstiet vairāk atpakaļsaišu
Atpakaļsaites ir ļoti būtiskas. Jo vairāk uz Jūsu vietni ir atpakaļsaišu, jo vairāk Google un citas meklētājprogrammas tai uzticas. Parasti uzlabojas arī vietnes pozīcijas SERP.
Ja vēlaties savai vietnei piesaistīt vairāk atpakaļsaišu, ir svarīgi regulāri atjaunināt saturu, jo kurš gan vēlas dalīties vai atsaukties uz kaut ko novecojušu un neaktuālu.
Kuru rakstus/postus optimizēt?
Jums nav jāatjaunina visi jebkad uzrakstītais saturs – labāk koncentrējiet savu uzmanību uz lapām, kuru optimizēšana varētu dot vislabākos rezultātus.
Lapas ar augstas kvalitātes linkiem
Tās ir lapas uz kurām ved daudz atpakaļsaišu, bet kurām nav pārāk labas pozīcijas SERP. Tā var notikt, ja lapas saturs neatbilst izmantotajiem atslēgvārdiem. Respektīvi – meklētājprogrammu identificētie atslēgvārdi neatbilst Jūsu, konkrēto saturu rakstot, izvēlētajiem.
Šādā gadījumā lapa ir jāatsvaidzina:
- Vai nu jākoriģē saturs, lai tas labāk atbilstu meklētājprogrammu identificētajiem atslēgvārdiem;
- Vai jāpapildina saturs, lai tas atbilstu Jums vēlamajiem atslēgvārdiem.
Lapas ar vislielāko trafiku
Lapas ar vislielāko trafiku, visticamāk, gūs ievērojamu labumu no satura optimizācijas.
Atjauninot šīs lapas, palielinās arī iespēja, ka tās SERP ierindosies augstāk, jo Jūs uzlabojiet satura kvalitāti.
Lapas ar augstu atlēcienu līmeni
Iespējams, savā vietnē esat pamanījis dažas lapas ar augstu atlēcienu (Bunce rate) līmeni. Parasti tas nozīmē, ka:
- Šo lapu apmeklētāji tajās neatrod to ko ir meklējuši;
- Lapa veras pārāk ilgi, vai tai ir citas tehniskas problēmas.
Pārbaudiet abus, piemēram, ar Google Analytics un Google search console. Atrodiet iemeslu, kas izraisa auditorijas atlēcienus, un izlabojiet to, atjauninot lapu.
Lapas, kuras parādās SERP, bet ar zemu rangu
Ja lapa parādās meklēšanas rezultātos – tas nozīmē, ka meklētājprogrammas to ir pārmeklējušas un indeksējušas.
Tomēr, ja tā parādās otrajā, trešajā … SERP lapā tad:
- Lapa/raksts/posts nav labi optimizēti atslēgvārdiem;
- Tās saturs ir novecojis.
Jums ir lapa ir vai nu jāatjaunina ar jaunu informāciju vai jāoptimizē atbilstoši atslēgvārdiem.
Kā optimizēt vietnes saturu, lai palielinātu tā apmeklētāju skaitu?
Esošā satura optimizēšanai vajadzētu būt daļai no Jūsu satura stratēģijas, jo tas ir drošs veids, kā palielināt vietnes apmeklētāju skaitu.
Tagad apskatīsim, kā iespējams optimizēt esošos rakstus un postus.
1 Padariet to dziļāku
Vienkārša rakstu zīmju pievienošana parasti nedod vēlamo rezultātu. Lasītājam nav svarīgi vai rakstā ir 1200 vai 2000 vārdu. Lasītājam ir svarīgi saņemt meklēto informāciju.
Tāpēc pārskatiet esošo saturu un mēģiniet saprast kas tam pietrūkst lai sniegtu lasītājam pilnīgāku informāciju par konkrēto tēmu.
Iespējams, ka vietām ir rakstīts pārāk vispārīgi un ir nepieciešama dziļāka detalizācija.
Iespējams, ka kaut kas nav pieminēts vispār un ir nepieciešama papildus sadaļa …
Pievienojiet autoritatīvus un ticamus informācijas avotus, jo katru reizi, kad izvirzāt nepamatotus apgalvojumus, Jūs zaudējiet uzticību.
2 Pievienojiet jaunus atslēgvārdus
Dažreiz vecāki Jūsu bloga ieraksti var atbilst Jūsu darbības jomai atbilstošiem atslēgvārdiem, kurus Jūs līdz šim neesiet izmantojuši.
Uzlabot jau esošu tekstu parasti ir vieglāk, nekā uzrakstīt ko jaunu un unikālu. Vienkārši optimizējiet esošo saturu atbilstoši šiem jaunajiem atslēgvārdiem.
Jaunus atslēgvārdus Jūs varat atrast, izpētot savus konkurentu vietnes vai savā Google search console kontā/Meklēšanas rezultāti/Meklēšanas vaicājumi.
Varat arī izmantot tādus atslēgvārdu izpētes rīkus, kā MOZ, Ahrefs vai SEMRush …
Vairāk par atslēgvārdu izpēti lasiet ŠEIT.
3 Konsolidējiet saturu
Tas, iespējams, ir viens no vienkāršākajiem veidiem, kā optimizēt ziņas, lai palielinātu trafiku no Google un citām meklētājprogrammām.
Meklējiet ziņas ar labiem atslēgvārdu seansiem, bet zemu rangu, un apvienojiet tās vienā ziņā. Tādā veidā jūs savā vietnē samaziniet vietnes lapu skaitu, padarot to tīrāku un vieglāk lietojamu, jo:
- Radiet pilnīgāku saturu;
- Novērsīsiet vai samazināsiet iekšējo konkurenci (mazāk lapas aktivizē konkrētos atslēgvārdus);
Rezultātā Jūs palieliniet optimizētā lapas rangu, jo ziņu apvienošana paplašina konkrēto tēmu gan plašumā gan dziļumā.
4 Pievienojiet biežāk uzdotos jautājumus
Vienkārši ievadiet Google meklētājā atslēgvārdus kuriem vēlaties optimizēt konkrēto rakstu/postu un dodieties uz lapas apakšā esošo sadaļu “Saistītie meklēšanas vaicājumi” – lūk arī jautājumi uz kuriem vajadzētu sniegt īsas un konkrētas atbildes.
Varat arī atbildēt arī uz jautājumiem, kurus par konkrēto tēmu Jums uzdod komentāros, sociālajos tīklos vai kas tiek apspriesti forumos.
Aktivizējot biežāk uzdotos jautājumus un citas shēmas, pastāv iespēja, ka Google var uzskatīt tos par parādīšanas vērtiem SERP kā satura fragmentus. Ja tā notiks – Jūs būtiski palielināsiet arī konkrētā satura redzamību SERP un attiecīgi – arī klikšķu skaitu.
5 Iekļaujiet virsrakstā pašreizējo gadu
Optimizētās ziņas virsraksta beigās norādiet pašreizējo gadu. Tas var šķist nebūtiski, tomēr var būtiski mainīt Jūsu raksta pozīciju SERP.
Tas ir vienkāršs, taču efektīvs veids, kā atjaunināt saturu, jo cilvēki parasti meklē aktuālo nevis vēsturisko/novecojušo informāciju. Vēlams arī atjaunināt ziņas saturu, pievienojot informāciju, kas attiecas uz virsrakstā minēto gadu.
Gada iekļaušana virsrakstā nav ieteicama tā saucamajām “mūžīgi zaļajām tēmām” (vienmēr aktuāla tēma ar labi optimizētu saturu, kas paliek “svaigs” ilgu laiku).
6 Atjauniniet meta tagus
Meklējiet lapas, kurām ir zems vidējais klikšķu skaits (piemēram, izmantojot Google Search Console). Tās ir lapas, uz kurām atsauces/saites parādās SERP pirmajā lapā, taču cilvēki uz tām neklikšķina. Tas būtībā nozīmē, ka virsraksts un apraksts, kas parādās SERP nav pietiekami pievilcīgi.
Šobrīd Google pati ģenerē jau vairāk kā 30% satura aprakstu, tāpēc vispirms pārbaudiet vai SERP redzamais apraksts atbilst Jūsu definētajam:
- Konkrētajā lapā klikšķis uz labā peles taustiņa un izvēlieties “Skatīt lapas avotu”. Atvērsies jauns logs ar lapas kodu;
- Meklēšanas lodziņā (izsauc vienlaicīgi nospiežot “Control” un “F”) ierakstiet “description” un meklējiet </title><meta name=”description” content=”.
- Pārbaudiet vai sekojošais teksts atbilst tam, kas parādās SERP.
Ja apraksts atbilst Jūsu definētajam – jauki, Jūs variet to uzlabot.
Paskatieties kādi apraksti SERP ir atsaucēm uz Jūsu konkurentu lapām un izdariet secinājumus.
Te gan jāpiebilst, iespējams, ka konkurentu lapām vidējais klikšķu skaits ir vēl zemāks nekā Jums, tāpēc Copy/Paste metode nav labākais risinājums.
Eksperimentējiet, atjauniniet virsrakstus un aprakstus (metatagus) un pēc apmēram 3 mēnešiem novērtējiet rezultātus … un ar laiku Jums vajadzētu redzēt trafika palielināšanos.
Un, jo lielāka ir apmeklētāju plūsma, jo meklētājprogrammas konkrēto saturu uzskata par kvalitatīvāku. Respektīvi – atsauces uz to tiek rādītas arvien labākā pozīcijā.
Vidējais klikšķu skaits (orientējoši), ja tiek parādīti tikai dabiskie meklēšanas rezultāti bez papildus satura fragmentiem.
Pozīcija Google SERP | Vidējais klikšķu skaits |
1 | 34.2% |
2 | 17.1% |
3 | 11.4% |
4 | 8.1% |
5 | 7.4% |
6 | 7.4% |
7 | 4.1% |
8 | 3.3% |
9 | 2.9% |
10 | 2.6% |
Avots: https://www.sistrix.com
7 Uzlabojiet satura atbilstību meklēšanas nolūkam
Pārbaudiet, vai lapas saturs pilnībā atbilst Jūsu atlasītajam meklēšanas vaicājumam. Piemēram, ja virsraksts ir “Kādus ziedus dāvināt mīļotajai Valentīndienā?” pārliecinieties, vai raksts sniedz izsmeļošu atbildi uz šo jautājumu.
Uz Google ir jāskatās kā uz milzīgu bibliotēku kur cilvēki nāk meklēt atbildes uz saviem jautājumiem. Ja vēlaties, lai atsauces uz Jūsu saturu parādās vislabākajās SERP pozīcijās – Jums ir jāsniedz vispilnīgākās atbildes.
8 Pievienojiet iekšējās saites
Kad Jums jau ir pietiekami daudz rakstu ir vēlams tos saistīt ar iekšējām saitēm atbilstoši tajos apskatītajām tēmām.
Tas ir lielisks veids, kā apvienot vecās un jaunās ziņas un:
- Palīdzēt meklētājprogrammām atrast saistītās tēmas un saprast konkrēto lapu saturu;
- Palīdzēt lasītājiem palikt Jūsu vietnē ilgāk.
9 Ievietojiet saites uz jaunākajiem pētījumiem
Saites uz pētījumiem apstiprina Jūsu apgalvojumus ar pierādījumiem. Tā kā pētījumi un viedokļi visu laiku mainās, ir lietderīgi atjaunināt pierādījumus. Respektīvi – apmēram reizi gadā pārskatiet vai rakstā minētie pētījumi joprojām ir aktuāli un atbilstoši.
10 Noņemiet vai labojiet bojātās saites
Sekojiet līdzi pievienotajām iekšējām un ārējām saitēm. Vai apmeklētāji klikšķinot uz tām nonāk paredzētajā mērķa lapā vai citā (piemēram, Error 404).
Noņemt visas bojātās saites vai aizstājiet tās ar citām, pēc satura atbilstošām saitēm.
Ja izmantojiet WordPress, lai atrastu bojātās saites, variet izmantot spraudni Broken Link Checker. Vienīgi, tas ievērojami noslogo serveri (var palēnināt vietnes darbību), tāpēc aktivizējiet to īslaicīgi – kamēr meklējiet bojātās saites un pēc tam deaktivizējiet.
Vai arī kādu no daudzkājiem online rīkiem, piemēram – https://www.brokenlinkcheck.com/
11 Pievienojiet strukturētos datus
Strukturētie dati (Structured data jeb Schema markup) semantiska tagu/mikrodatu vārdnīca, ko varat pievienot savas vietnes HTML, lai palīdzētu izveidot uzlabotu Jūsu satura aprakstu un tā attēlošanu meklēšanas rezultātos (papildinot atsauces uz Jūsu lapām ar Bagātinātā satura fragmentiem).
Bagātinātā satura fragmenti meklēšanas rezultātiem pievieno papildu uzkrītošu informāciju. Tas var palielināt vidējo klikšķu skaitu un attiecīgi arī Jūsu vietnes apmeklētāju skaitu.
Ja izmantojiet WordPress, lai pievienotu strukturētos datus izmantojiet kādu no šim nolūkam izveidotajiem spraudņiem.
12 Pievienojiet jaunus attēlus un videoklipus
Meklētājprogrammām patīk saturs, kas piesaista lapas lietotājus ilgāk – tās tiek uzskatītas par kvalitatīvākām. Līdz ar to atsauces uz tām SERP tiek rādītas augstākās pozīcijās un lapas apmeklētāju skaits līdz ar to palielinās.
Attēli un videoklipi, visticamāk, piesaistīs apmeklētāju nekā vienkāršs teksts. Tāpēc pievienojiet tekstam to ilustrējošus attēlus un videoklipus.
Lieli (web neoptimizēti) attēli būtiski palēnina vietnes darbību. Lai šo efektu mazinātu, samaziniet attēlu izmērus vismaz līdz 1024 pikseļiem un izmantojiet JPEG vai WebP attēla formātu. Attēlu optimizēšanai izmēģiniet šos online rīkus:
Tas pats attiecas arī uz video – neaugšupielādējiet videoklipus savā vietnē, bet, piemēram YouTube. Respektīvi – video tikai tiek parādīts Jūsu vietnē, bet reālais fails atrodas pavisam uz cita servera.
13 Atjauniniet un optimizējiet esošos attēlus un videoklipus
Atjauninot vecos rakstus/postus ir jāpievērš uzmanība arī izmantotajiem attēliem un video, jo:
- Tie var būt novecojuši (piemēram produktu foto);
- Tie var neatbilst atjauninātajam/papildinātajam saturam;
- Tie var būt pārāk lieli un palēnināt lapas ielādes laiku.
Pievērsiet uzmanību arī attēlu alternatīvajam tekstam (alt text). Tam vajadzētu iekļaut atbilstošus atslēgvārdus vai frāzes.
Cik bieži vajadzētu atjaunināt veco saturu?
Tiek uzskatīts, ka atsauces uz konkrēto lapu SERP ieņem stabilu vietu 3 līdz 12 mēnešu laikā no brīža kad lapa tiek pirmo reizi indeksēta.
Tas arī nosaka katras lapas pārskatīšanas periodu.
Piefiksējiet atsauces pozīciju SERP apmēram nedēļu pēc raksta/posta publicēšanas un pēc 3 mēnešiem skatieties vai raksta pozīcija SERP ir uzlabojusies vai pasliktinājusies un par cik uzlabojusies vai pasliktinājusies.
Ja redzat iespēju uzlabot raksta pozīciju SERP, veiciet nepieciešamās izmaiņas un informējiet par tām Google pieprasot raksta atkārtotu indeksāciju Google search console.
Pasūtiet savu WordPress vietni tūlīt!
Jo ātrāk sāksim – jo ātrāk Jūsu mājas lapa būs gatava!
Un Jūs kļūsiet pieejami arī Internetā!
1 domas par “Kā palielināt vietnes apmeklētāju skaitu, optimizējot tās saturu”
I’m also want to thank for delivering these great, trustworthy, revealing thoughts.